فیلم سینمایی پلتفرم ۲ 2020-04-29
نقد و بررسی فیلم پلتفرم 2 The Platform 2 مووی مگ
در قسمت دوم اینطور به نظر میرسد که خیال سازندگان بابت آگاهی تماشاگر از اتفاقات فیلم اصلی راحت است و اینجا فقط با اشاره به بعضی توضیحات فیلم اصلی مثلاً روزهای اول و آرمانهای اولیه این مرکز بازپروری را به تصویر میکشد. و از طریق چند مصاحبه نه چندان پرداختشده از گذشته ساکنان اولیه (بخوانید زندانیان) چاله که ظاهراً داوطلبانه قدم به این مرکز گذاشتهاند، میگوید. همه لزوماً جرم و جنایتی مرتکب نشدهاند و فیلم هم هیچ اصراری ندارد که این یا عکسش را به ما ثابت کند. همینجا از نظر شخصیتپردازی حتی درباره شخصیت اصلیاش که ملینا اسمیت نقشاش را بازی میکند، ضربه میخورد.
اروتیا، اما در قسمت دوم به تکرار میاُفتد و از دست مایههای فوق العاده قسمت اول به بدترین شکل ممکن استفاده میکند. داستان فیلم جذابیت لازم را ندارد و به همین دلیل تماشاگر را خسته میکند. داستان قسمت دوم فیلم پلتفرم ادامه داستان فیلم قبلی است و هم چنان توزیع غذای ناعادلانه در این زندان را نمایش میدهد که به صورت ناعادلانهای بین زندانیان توزیع میشود.
همه آنچه باید درباره سریال شوگان بدانید/ چرا شوگان برنده جایزه امی ۲۰۲۴ شد؟
تجربه پلتفرم 1 فقط تماشای یک فیلم علمی تخیلی نیست؛ بلکه سفری به عمق رفتار انسانی و مفاهیم پیچیدهای است که ساعتها و حتی روزها شما را درگیر خواهد کرد. اگر فیلم ایده اصلی فیلم اول را به گونهای دنبال میکرد کند که پتانسیل امتیاز این ویژگی را ثابت میکرد، تقریباً به همان شیوه فیلم قبلی از هم میپاشید. این اثز ماهیت بازنمایی گسترده تئوری اولیهاش را کنار میگذارد و به کمک شخصیتهایش به اسطورهشناسی دیوانهکننده خاص خود میپردازد. شخصیت میلنا اسمیت بر روی تختی نشسته و به نظر میرسد که افسرده است، در حالی که شخصیت هوویک کوچکریان در پتویی پیچیده و با ترس به بالا نگاه میکند، که احتمالاً نشان از هول و وحشتی نامشخص دارد.
پلتفرم 2، محصول 2024 کشور اسپانیا میباشد که به ماجرای قبل از پلتفرم یک که در سال 2019 منتشر شده است، میپردازد. این اثر سینمایی فضای محدودی از زندان عمودی را نمایش میدهد که افراد محصور در آن، هر ماه در سطح متفاوتی از زندان قرار میگیرند. آنها غذای روزانه خود را از طریق تنها سکویی که هر روز از طبقه اول تا انتهای طبقه 333 میرود، تهیه میکنند و سکو هرچقدر به طبقات پایین نزدیکتر میشود، غذای کمتری برای خوردن باقیمیماند.
دانلود فیلم پلتفرم ۲ دانلود The Platform 2 2024
موضوع اصلی فیلم همچنان نقد ساختارهای طبقاتی و نابرابری اقتصادی است، اما این بار فیلمساز با اضافه کردن عناصر مذهبی و معنوی تلاش کرده است تا ابعاد گستردهتری به داستان بدهد. قسمت اول پلتفرم یک درباره یک زندان یا سازه عمودی ۳۳۳ طبقه است که زندانیان به طور تصادفی در آن محبوس هستند. هر روز و فقط در مدت زمان دو دقیقه سازه مربعی شکلی که روی آن انواع و اقسام غذاها وجود دارد که بین زندانیان غذا توزیع میکند و این کار را از طبقه اول انجام میدهد. به هنگام توزیع غذا زندانیان طبقات بالایی بسیار بیشتر از نیازشان غذا برمیدارند و غذاها را حیف و میل میکنند و دیگر برای زندانیان طبقات میانی و پایینی غذایی نمیماند که بخواهند با استفاده از آنها از گرسنگی نجات پیدا کنند. سرانجام یکی از زندانیان تصمیم میگیرد با کمک یکی از کارمندان سابق زندان دست به شورش بزند و ساختار این نظام طبقاتی را بر هم بزند.
در واقع میخواهیم بگوییم که اکنون که به زندگی و سرنوشت خود در کشوری مثل ایران نگاه میکنید به شکل دقیقتری در هنگام تماشای پلتفرم 1 متوجه خواهید شد که رنج طبقات پایینتر اقتصادی و محرومیت از سادهترین منابع اقتصادی چه حسی دارد. در سال 2019 گالدر گازتلو-اوروتیا (Galder Gaztelu-Urrutia) اقدام به ساخت یک فیلم اسپانیایی تحت عنوان پلتفرم کرد که در ژانر پادآرمانشهری و مهیج ساخته شده بود. عنوان این اثر در اسپانیایی El hoyo بود و دیوید دسولا (David Desola) طرح داستان آن را ارائه داده بود. این اثر مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و فروش خوبی داشت تا جایی که سازندگان تصمیم گرفتند تا دومین قسمت آن را نیز بسازند. ماه بعدی فرا میرسد و پرمپوآن با تنها دستی که برایش باقیمانده است به عملی کردن نقشهاش ادامه میدهد. او اینبار، تصمیم میگیرد به طور گروهی اقدام کند و با شعار آزادی، از انسانهای طبقات پایینتر یعنی گروه بربر استفاده میکند و شورشی علیه گروه وفاداران راه میاندازد.
شخصی که تا به حال دیده نشده اما چند نماینده یا مسح شده (Anointed One) دارد که به جای او مجری قانون هستند؛ کسی که از گوشت خودش گرسنهها را سیر کرده است. از آنجا که غالب جامعهٔ اسپانیا را مسیحیان کاتولیک تشکیل میدهند، میتوان این عمل را نمادی از عشای ربانی[2] دانست. احتمالاً اون همان منجی است که کارگردان با زیرکی در طول فیلم قصد دارد دروغین بودن آن را اثبات کند چرا که هرگز چنین شخصی دیده نمیشود. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. تقریبا میتوان گفت که نقد منتقدین مطرح دنیای سینما با چیزی که از فضای فیلم برای شما فیلمبازان عزیز شرح دادیم، همخوانی دارد. از بین 7 منتقد سرشناسی که به این فیلم رای دادند، 1 نفر نظری مثبت، 5 نفر نظراتی متوسط و 1 نفر نظی منفی داشتند.
یکی از نکات مثبت فیلم، توجه به جزئیات و پرداخت به شخصیتهای جدید مانند پرِمپوان است که نقش اصلی داستان را برعهده دارد. بازی میلِنا اسمیت بهخوبی نشان میدهد که چگونه شخصیت او از یک هنرمند گناهکار به یک رهبر مبارزه علیه بیعدالتی تبدیل میشود. همچنین هوویک کوچکریان در نقش زامیاتین، بهعنوان یک شخص سرکش و غیرقابل پیشبینی، توانسته است تعادلی بین طنز سیاه و خشونت واقعی ایجاد کند که به داستان فیلم لایههای بیشتری میبخشد. فیلمی سیاه و ناامیدکننده است که حتی آینه بودنش را هم نمیتوانی بپذیری. آشکارا صرفاً تلاشی برای بهره بردن از عنوان و قصهای است که پیش از این یک بار توجه جهانی را به خود جلب کرده است.
بابک حمیدیان کیست؟ از نقش آفرینی در فیلم تحسین شده «بیپولی» تا سریال توقیفی تاسیان
یعنی غریزه از اساس هر گونه اصول و اخلاقی را زیر پا میگذارد، چون بحث بر سر زنده ماندن است و میل به بقا طبیعی و نهادینه است. بنابراین، همچون قانون حیات وحش «میخوری تا خورده نشوی» و زنده بمانی. «پلتفرم» در فیلم اصلی این وجه ماهیت ترسناک بشر را به نمایش میگذارد. کیم کی دوک فقید (که از قضا کرونا او را از ما گرفت) در یکی از فیلمهای خوبش «انسان، فضا، زمان، انسان» (Human, Space, Time and Human) به چه زیبایی این کار را کرده است.
که البته به شکل جالبی خیلی زود تحت تأثیر هماتاقی زن و هنرمندش آرام میشود و حتی بابت تخلف در قوانین چاله احساس گناه و خودسوزی میکند. بله، خشونت و صحنههای غیر قابل تحمل خیلی زود در «پلتفرم 2» شروع میشوند. این گرههای داستانی از همان ابتدا به شکلی هوشمندانه نوید ساخت و تولید فیلم پلتفرم ۲ را به مخاطبین میدادند. بنابراین میتوان گفت که قسمت دوم، نه تنها قصد دارد تا به شکلی غیر مستقیم به پرسشهای قسمت اول پاسخ میدهد، بلکه سازندگان تلاش میکنند تا نقد خودشان نسبت به جایگاه و عدالت اجتماعی را به شکل دقیقتری مطرح کنند. با این حال سوالی که مطرح میشود این است که مجموعه سینمایی پلتفرم در نقد عدالت اجتماعی و جامعه سرمایه داری تا چه اندازه موفق عمل میکند؟ این سوالی است که در بخش نقد و بررسی به آن پاسخ خواهیم داد. تجربههای فکری پلتفرم ۲ جذابند و نشان میدهند که فیلم بیشتر روی داستانپردازی علمی-تخیلی تمرکز دارد تا تبلیغ یک موضوع خاص.
پلتفرم 1، پایهای قوی برای درک ساختار و پیام کلی این داستان نمادین ایجاد میکند. در واقع به بیان بهتر اگر به تماشای قسمت اول ننشسته باشید به سختی متوجه پیام و هدف اصلی قسمت دوم خواهید شد. همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم، فیلم The Platform 2، با گسترش دنیای حفره، لایههای بیشتری از مسئله و نقدی که در قسمت اول شرح داده است را باز میکند. بنابراین در یک جمله میتوان گفت که قسمت اول یک آمادگی ذهنی برای شما ایجاد میکند. با این حال باید صادقانه بگوییم که اگرچه قسمت دوم بدون شناخت قسمت اول هم قابلدرک است؛ اما اتصال موضوعی بین دو فیلم، تجربهی تماشای آنها را کاملتر و لذتبخشتر میکند. ایدهی اصلی فیلم پلتفرم 1، نقدی هوشمندانه به بیعدالتی در توزیع منابع و رفتار انسانها در مواجهه با محدودیتهاست.
در این زندان مخوف، سکویی پر از غذا از طبقه بالای زندان به طبقههایی پایینتر میآید. ساکنین هر طبقه فقط میتوانند باقیمانده غذاهایی که از طبقه بالایی به طبقه آنها رسیده را بخورند. در قسمت دوم این اثر، توافقهایی میان حاضرین در این مکان زندانمانند صورت گرفته تا عدالت بیشتری برای دسترس به غذا برقرار شود و جان افراد حاضر در این مکان، بهخاطر چند لقمه غذا از بین نرود. بهدنبال اجرای این قوانین، مشکلات دیگری در این مکان ایجاد میشود و یکبار دیگر، همبستگی میان اعضای قرار گرفته در این زندان مخوف و عجیبوغریب، از بین میرود. تلاش برای بقا و مبارزه برای عدالت، مهمترین مفاهیم فیلم پلتفرم ۲ بهحساب میآید. این فیلم از لحاظ داستان ممکن است پیچیدگیهای خاصی نداشته باشد، اما اثری است سرشار از مفهومهای فلسفی و ارزشمند.
فیلم پلتفرم ۲ , گالدر گازتلو یوروتیا
فیلم «پلتفرم ۲» به کارگردانی گالدر گازتِلو-اوریوتیا (Galder Gaztelu-Urrutia) ساخته شده است که قبلاً با فیلم اول این سری موفق به جلب توجه مخاطبان و منتقدان شده بود. در این فیلم، ستاره اصلی میلِنا اسمیت (Milena Smit) در نقش پرِمپوان (Perempuan) ایفای نقش میکند؛ شخصیتی که بهعنوان یک هنرمند گناهکار وارد زندان میشود و نقش محوری در روایت داستان دارد. آرمانگرایانهتر از فیلم اصلی است و با ساکنان شبهپارتیزانش جهانی را به تصویر میکشد که میخواهد یک اصل مهم را رعایت کند تا بقای عادلانه تضمین شود، نه بقای بر اساس قانون «بخور تا خورده نشوی». اینکه اگر به سهم خودت راضی باشی، زیادهخواه نباشی، مهر، صبوری و از خودگذشتگی را تمرین کنی، عدالت برقرار خواهد شد. اما خیلی سریع به این نتیجه میرسد که این آرمان یک افسانه است و در فیلم اصلی نشان داده شده که تا ابد افسانه خواهد بود.
در ادامه بیشتر با شخصیت زامیاتین آشنا میشویم و به مرور درمییابیم که وی شخصیتی ترسو و در حال فرار از مسؤولیت دارد. الف) در فیلم پلتفرم 2 اولین کودکی که به چشم میخورد، همان دختربچۀ قسمت قبل است و ثابت میکند که گورنگ در مورد این کودک دچار توهم نبوده است. در برخی نقدها گفته شده بود که این دختر بچه در واقع توهمی در ذهن گورنگ بوده است که این موضوع رد میشود.
پرمپوآن سعی میکند به قوانینی که در پلتفرم جاری است، احترام بگذارد و معتقد است هرچقدر در طبقات بالاتر حضور داشته باشید، مسئولیت بیشتری نیز در این پلتفرم برعهده دارید. اما پس از فهمیدن واقعیتی درباره عدم امکان خروج تا ابد، عقیده خود را تغییر میدهد و به دنبال دستیابی به آزادیاش تلاش میکند. شخصیتهای فیلم پلتفرم 2، با وجود قرار گرفتن در شرایطی بسیار سخت و دشوار، دارای عمق و پیچیدگی هستند. مخاطبان با این شخصیت ها همذات پنداری می کنند و درگیر سرنوشت آنها میشوند.این فیلم با استفاده از نماد گذاریهای قوی و زبان تصویری جذاب، به انتقاد از مسائل اجتماعی مانند نابرابری، بیعدالتی و مصرف گرایی میپردازد. این پیام در فیلم 21 گرم(2003) اثر دیگر کارگردان اسپانیایی به نام الخاندرو گنزالس اینیاریتو دیده میشود که در آن مردی به نام جک جوردن که بسیار معتقد به مسیحیت و حضرت مسیح است در تنگنا قرار میگیرد اما هیچ کس به کمک او نمیآید. در آن فیلم ما صحنههای مناجات و گریه و عجز او را در کلیسا میبینیم اما خدایی نیست که به انسان کمک کند.
فیلم پلتفرم 2 ضدسرمایهداری نیست بلکه میگوید انسان ضد انسان است، خود شهروند ضد شهروند است آن هم وقتی که شهروند بالایی به پایین میرود و آنها را میکشد و زورش به بالاییها نمیرسد. در واقع صاحب زندان و پلتفرم که نماد حکومت یا خدا باشد بهترین غذا را برای هر کس فراهم کرده است اما این انسانها هستند که به خودشان رحم نمیکنند و خودخواه هستند و حتی دینها و فرقههای خودساخته ایجاد میکنند و به جان یکدیگر میافتند. میتوان فیلم پلتفرم را فیلمی ضددینی دانست که انتقاداتی را نثار انسان میکند. در هر دو قسمت از فیلم «پلتفرم»، گودال بهعنوان یک برزخ خودخواسته برای شخصیتها به تصویر کشیده شده است. در این برزخ آنها حق انتخاب دارند؛ یا هرچه بیشتر در عذاب و جهنم وارد شوند و یا توبه کرده و روح خود را آزاد نمایند. به جهت این که هر دو شخصیت اصلی قسمت اول و دوم «The Platform 2» در نهایت گناهان خود را میپذیرند، با آزادکردن یک کودک معصوم، در واقع زندگی جدید و پاکی را هدیه میکنند.
این توزیع ناعادلانه غذا باعث بروز درگیریها و شورشهایی در زندان میشود که شرایط این سازه عمودی را دچار مخاطره میکند. فیلم The Platform 2 به کارگردانی گالدر گازتلو-اوروتیا به عنوان یک پیشدرآمد برای نسخه 2019 ساخته شد. دیوید دسولا، پدرو ریورو (Pedro Rivero)، ایگویتز مورنو (Egoitz Moreno) و خود گازتلو-اوروتیا از نویسندگان این اثر بودند که این بار در پلتفرم نتفلیکس برای تماشا قرار گرفت. در ادامه مقاله پیش رو از مستر دیالوگ با معرفی فیلم پلتفرم ۲ همراه شما هستیم. قسمت اول پلتفرم با استقبال خوبی روبهرو شد اما به موفقیت آن نبود و نقدهای متوسطی دریافت کرد. فیلم دچار سرگردانیهایی است که تا نیمههای آن اصلا گویی یک دنباله بر قسمت اول را میبینیم اما در نهایت میفهمیم که این اثر یک پیشدرآمد است.
چون به دلیل همان طمع و زیادهخواهی نهادینه در انسانها با پسزمینه و سرگذشت خاص خودشان، توزیع عادلانه خوراک ممکن نیست. هرکس که به شانس در طبقات اول قرار بگیرد، از منابع بهرهمند خواهد شد، در غیر این صورت، مجبور است ظرف خالی را لیس بزند یا هماتاقیاش را بخورد. در اندک مواردی شاید انسانیتش به درجهای رسیده باشد که بتواند گرسنگی را تحمل کند، چون بالاخره در طبقات چاله جابهجا میشود و احتمالاً سهمی از خوراک به او میرسد. یا که نه مقام والای انسانیت را در آغوش میگیرد و مرگ را به جان میخرد. و این آینهای است از جهان ما که سرنوشت محتومش او را اسیر جهانی طبقاتی، نابرابر، بیرحم و خشن کرده است.
اقتصاد با تغییر دولتها هم درست نمیشود چه رسد به استیضاح وزیر !
شخصیت اصلی فیلم، گورنگ، با بازی ایوان ماساگ، به نمادی از مقاومت و پرسشگری تبدیل میشود. او تصمیم میگیرد تا قوانین نانوشته حفره را به چالش بکشد و به جستجوی راهی برای ایجاد عدالت بپردازد. بازنمایی دینی نیز، در این اثر سینمایی مساله مهمی میباشد که در صورت نادیدهگرفتن شدن، میتواند بستری برای چالشهای فکری نامطلوب برای مخاطب نوجوان فراهم کند. داگین بابی که به عنوان یکی از افراد برگزیده برای ایجاد عدالت اقدام میکند، شعاری میدهد که نادرست تفسیر شده است.
دانلود فیلم اکشن مارول ها دوبل
در فیلم پلتفرم 2 منجیگرایی تخریب میشود، منجی شخصی کاملا غیرمنطقی و سختگیر است که یک زن او را میکشد. این هدف و پیام فیلم در راستای فیلمهای تلماسه(Dune) و عزرائیل(Azrael 2024) دنبال نمایش منجی بد و غیرمنطقی و دیکتاتور است. بازیگران اصلی فیلم اول شامل ایوان ماساگه، آنتونیا سان خوان، زوریون اگیلئور، امیلیو بواله کوکا، و الکساندرا ماسانگکای در این دنباله حضور ندارند. بازگشتی به دنیای زندانی که انسانیت در مرز نابودی است، جایی که مجرمان به صورت دو به دو در طبقات زیر هم حضور دارند و یک سکوی متحرک غذا را طبقه به طبقه به آنها می رساند... 1.هرکس فقط غذایی که از ابتدای ورود به مرکز سفارش داده است را میخورد یا میتواند با هماهنگی قبلی، غذایش را با غذای دیگری جابجا کند.
او پس از رها کردن بوکس به فعالیت در زمینه استندآپ کمدی و نویسندگی پرداخت و چهار کتاب هم به رشته تحریر درآورد. بازی او در نقش یک مربی بوکس در فیلم عقرب عاشق به شدت مورد توجه قرار گرفت و او را نامزد جایزه گویا (اُسکار اسپانیایی) برای بهترین بازیگر تازه وارد کرد. میلنا اسمیت (Milena Smit) بازیگر اهل کشور اسپانیا متولد 5 اکتبر 1996 (14 مهر 1375) است. او بازیگری را از سال 2020 با فیلم Cross the Line شروع کرد و مورد توجه قرار گرفت.
از جمله "ما میکشیم تا در آینده کسی، کسی را نکشد" و این با صحنهای ناخوشایند و دردناک پیوند میخورد. بدینگونه که مخاطب، فقط محکومیت به مرگی زجرآور، از سوی ناجی را دریافت میکند و گویی عدالت کمرنگ میشود. این سکانس به بیان ثابت و مطلق بودن قوانین نیز اشاره میکند اما متفاوت بودن شرایط و مصداقهای آن را زیر سوال میبرد.
پلتفرم 2، هر طبقه را تمثیلی از رویکردهای مختلف فکری میداند که یکی از اصلیترین آنها، دموکراسی میباشد. این ضرورت را برای والدین ایجاد میکند که از طریق جهتدهی صحیح به مکالمه با فرزندشان در مورد این موضوع، میتوانند از پیامهای منفی و مبهمی که اثر منتقل میکند، جلوگیری کنند. از آنجاییکه نوجوانان در این سن، به رشد شناختی مناسبی دست پیدا کردند، میتوانید به عنوان موضوع گفتوگو، از رویکردهایی که اثر بدان اشاره میکند، استفاده کنید. به دلیل آنکه مفاهیمی از جمله برابری و آزادی که در آن مطرح میگردد، در اکثر محصولات رسانهای به چالش کشیده میشوند.
ناهنجاری اجتماعی
بعد از مدتی نیز، درحالیکه گاز بیهوشی در فضا پخش میشود، بیدار شوند و به سمت خروجی حرکت کنند. بنابراین تصمیم میگیرند با سکوی غذا، به طبقات پایینتر بروند و نقاشی را پیدا کنند. اگر اهل فیلم های پرمفهوم و دیستوپیایی هستید، این دنباله می تواند همچنان شما را به فکر فرو ببرد و ارزش دیدن را دارد.
اینکه این پلتفرم یا سکوی طبقاتی که در فیلم «چاله» خوانده میشود، به دلیل شکل طراحیاش با آن بالابر غذا، یادآور ساز کار جوامع انسانی ماست که دیگر جای خود دارد. حالا «پلتفرم 2» با فاصلهای چند ساله از دوران همهگیری، تقریباً در سکوت مطبوعاتی، از نتفلیکس پخش شده است. بحران اقتصادی در بسیاری از نقاط دنیا وخیمتر شده و طبعاً اختلاف طبقاتی بیشتر است. نظام سرمایهداری همچنان مخالفان و موافقان خود را دارد و نیاز به فروش سلاح و تصاحب نفت، همچنان خاورمیانه را به خاک و خون میکشد. چیزی که شاید فیلم سینمایی پلتفرم 2 و قسمت اول را برای ما قابل تحمل کند و ما را مقداری به فکر وادارد، نقطه عطف داستانی این دو اثر است. اگر نگاهی به کلیت و تم داستان داشته باشیم، سازندگان پلتفرم تلاش کردهاند تا هرچند به شکلی نمادین نظام تمامیت خواه، اختلاف طبقاتی و نبود عدالت اجتماعی را نقد کنند.
دیگر مواردی که در «The Platform 2» مورد اشاره قرار گرفتهاند، پیچیدگی چندانی ندارند و بیشتر شبیه به گلایه از جوامع مدرن سوسیالیستی سرکوبگر است که به بهانه نظم عمومی، در حال رقمزدن فساد هستند. «پلتفرم 2» برای انتقاد از این وضعیت، رگههای مذهبی را هم وارد داستان کرده که کارکرد چندان مناسبی ندارند و به دور از ظرافتهای تصویری هستند. داستان فیلم دوم طبق نظر اکثر منتقدان، دنبالهی قسمت اول نیست، بلکه پیشدرآمدی برای آن است. مانند قسمت قبلی، در این قسمت هم هر کاراکتر نمایانگر یک مذهب یا ایدئولوژی است.
دانلود فیلم بازگشت The Return
گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد. فعالیتهای سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. با استفاده از روشهای زیر میتوانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. فعّالیّتهای سایت ZARD FILM تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
طبقات بالایی غذای بهتر و بیشتری میخورند؛ اما طبقات پایینی از پسماند طبقات بالایی استفاده میکنند. هر طبقه نمیتواند صدای خودش را به طبقات بالایی برساند و اصلا گوش شنوایی وجود ندارد و طبقات بالاتر هم طبقات پایینی را آنقدر حقیر میپندارند که ارزشی در همصحبتی با آنها نمیبینند. اساساً پیشدرآمد باید مستقل از فیلمهای قبلی خود ساخته شود، نه با این آگاهی که آینده پیش از این به نمایش گذاشته است.
البته ناگفته نماند که قسمت دوم این فیلم بههیچوجه به قسمت اول آن نمیرسد و تا آن اندازه پر رمز و راز نیست. با این حال نقشآفرینی خوب بازیگران و داستان تا حدودی جالب این فیلم، به آن ارزش دیدن میدهد. اما فیلم با وجود تمام این پیچیدگیها، در برخی موارد با مشکل روبهرو میشود.
{دانلود انیمیشن سریال
|}در طبقۀ ۱۸۱ مردی است که از قضا ماه قبل را هم به سختی گذرانده اما بسیار امیدوار و پر از شور زندگی به نظر میرسد که حاکی از تقویت باورها و اعتقادات قلبی در طبقات پایینتر و محرومتر جامعه است. به نظر میرسد او در حال تکرار و تبلیغ آموزههایی دینی باشد که احتمالاً از استاد (El Maestro) فرا گرفته است. زامیاتین که به بازگویی گذشتهٔ خود میپردازد، مشخص میشود دیدگاهی متریالیستی و نیهیلیستی دارد.
به اضافهٔ نور قرمز و فضای خشمآلود، ناخودآگاه جهنم را برای مخاطب متصور میسازد. همانطور که در تریلر «پلتفرم 2» مشاهده میشود، این فیلم 4 اکتبر 2024 (13 مهر 1403) اکران خواهد شد. با این حال شاید این سوال برایتان ایجاد شود که آیا ارتباطی میان قسمت اول و دوم وجود دارد؟ آیا باید پیش از قسمت دوم، قسمت اول را تماشا کنیم؟ در ادامه به این سوال پاسخ میدهیم. حالا قسمت دوم چه حرفی برای گفتن دارد؟ در این قسمت شاهد چه داستانی هستیم؟ آیا موفقیت قسمت اول تکرار شده است؟ اینها سوالاتی است که قصد داریم تا در این بلاگ پست از مجله سینمایی مستر دیالوگ پاسخ دهیم.
به نظر میرسد در اسپانیا که 95 درصد جمعیت آن را معتقدان به مسیحیت کاتولیک تشکیل میدهند سالهاست جریانی ضد مسیحی مشغول فیلمسازی است تا به این شیوه شبهاتی را به شیوۀ احساسی و هنرمندانه در ذهن مخاطبان خود بکارند. زن تکدست حین بازگو کردن گذشتهٔ خود، به این نکته اشاره میکند که چشمان مجری قانون، داغین بابی، درآمده و نابیناست که اشارهای به ضرب المثل غربی Justice is blind به معنی «عدالت کور است» دارد. این مجری قانون بسیار یکدنده و تکبعدی عمل میکند و نگاهی انسانی به مسائل ندارد و از نظر او، رعب و وحشت پیامی است که باید مخابره شود تا جامعه سرپا باقی بماند. ضمناً داغین معتقد است که تغییر در انجام قانون توسط اشخاص برابر است با تغییر قانون و این همان بدعت است؛ پس داغین سنتگراست.
در نسخه اول، شخصیتها مانند گورنگ (Goreng) کاملاً پرداخته شده بودند و تماشاگران بهراحتی با آنها ارتباط برقرار میکردند. اما در نسخه دوم، شخصیتها بهویژه پرِمپوان همچنان یک معمای بزرگ باقی میماند و انگیزهها و پیشینه او تا انتهای فیلم بهخوبی روشن نمیشود. این مسئله باعث میشود که تماشاگر نتواند بهخوبی با او همدلی کند و داستان در برخی موارد کمی سرد و بیروح به نظر برسد. آیا شما این فیلم را دیدهاید؟ به نظر شما این اثر تا چه حد موفق بود؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. فیلم پلتفرم ۲ در واقع بیشتر همان دستورالعملهای فیلم اول را دنبال میکند اما پیامهای اخلاقی جدیدی دارد و معماهای کنجکاوی برانگیزی دارد. آنها میدانند که این ماده، در نقاشی که یکی از ساکنین طبقات با خود آورده است، وجود دارد و آن دو میتوانند با خوردن بخشی از آن نقاشی، به طور موقتی به حالتی از مرگ دربیایند.
{آیا تلاش برای کسب ثروت و پول حرام است؟
|}فیلم پلتفرم ۲ یکی از فیلمهای 2024 است که توانست مورد توجه قرار گیرد. این اثر در دنباله نسخه پر سر و صدای 2019 خود ساخته شد و در این مقاله با معرفی فیلم The Platform 2 همراه شما هستیم. زامیاتین که مردی خشن و بیادب به نظر میرسد، خواستار برقراری عدالت است؛ اما همسلولیاش پرمپوآن (با بازی میلنا اسمیت) او را به خویشتنداری دعوت میکند. جالب این است که او موفق میشود زامیاتین را متقاعد کند و این دو با هم دوست میشوند؛ حتی با وجود آنکه در سطوح مختلف، برخوردهای دیگری نیز اتفاق میافتد. به زودی این دو درگیر یک دعوای خودخوانده میشوند که بر اجرای دقیق و بنیادگرایانه قوانین اصرار دارد (مثل اینکه اگر زندانیای بمیرد، غذای او نباید توزیع شود و باید دور ریخته شود). در نهایت داستان فیلم پلتفرم 1 منجی فیلم که فکر میکردیم منجی است کشته میشود و در پایین به سعادت میرسد.
برهنگی در صحنههای متعدد اثر موجود میباشد و زمانی نمایش داده میشود که زامیاتین و پرمپوآن همسلولی یکدیگر هستند. زامیاتین که بهطور معمول، در سلول نیمه برهنه میگردد و پرمپوآن نیز در همان محیط مشترک برای تمیز کردن خود به این ناهنجاری(برهنگی کامل) دست میزند. به دستور داگین بابی( یکی از افراد برگزیده)، زنی را برهنه میکنند تا با بستن او به سکوی غذا، به سمت مرگ برود! سکانسی از کنارهم خوابیدن زن و مرد ، در آغوش کشیدن و مصرف سیگار در اثر نمایش داده میشود.
در بین درگیریهایی که بین گروه بربر و وفاداران رخ میدهد، پرمپوآن نیز در نهایت توانست نقاشی سگ را پیدا کند. او بعد از پایان درگیریها و کشته شدن اکثر افراد، نقاشی را میخورد و بیهوش میشود. فرد ناشناس و مرموزی چند نفر را در سلول هایی عمودی زندانی کرده و با از راه رسیدن فردی جدید، مبارزه با شیوه تقسیم غذا در آنجا آغاز می شود. اوج آنارشیسم و بیبند و باری را در پیشنهاد تریماگاسی به همنوعخواری مشاهده میکنیم.
میزان فروش فیلم مفت بر